Wybór nauk przyrodniczych (biologii i chemii) jest oczywisty, bo ich znaczenie i popularność w dzisiejszym świecie stale rośnie. Nauka języków obcych, to w dzisiejszych czasach już za mało. Teraz dzieci i młodzież chcą korzystać z języka angielskiego na zwykłych szkolnych przedmiotach.

Przedmiotowo-językowe nauczanie zintegrowane, które pozwala nie tylko uczyć poprzez żywe użycie języka obcego, rozbudza także wśród uczestników ciekawość świata i umiejętność samodzielnego myślenia. Zachęca do stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Pozwala poznawać język w sposób naturalny, a przy tym przyjemny i atrakcyjny, przy okazji pozwalając na przyswojenie wiedzy z różnych dziedzin życia, na korzystanie z różnych ciekawych materiałów multimedialnych.

Młodzież uzupełnia listę przydatnych w danym przedmiocie słów i pojęć z dziedziny anatomii, fizjologii, ekologii i chemii. Znajomość języków obcych ma duże znaczenie dla przyszłości dzieci. Uczniowie klas ósmych opracowali we współpracy z nauczycielem wybrane przez siebie tematy w j. polskim oraz w j. angielskim. W trakcie prezentacji każdy miał możliwość analizowania tekstu, rysunków.

Młodzież chętnie korzysta z ciekawych materiałów więc polecam strony, które poruszają zagadnienia z różnych dziedzin życia.

https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english/ep-201217

https://www.youtube.com/watch?v=GcjgWov7mTM&list=PL7A9646BC5110CF64

Circulatory system

Digestive system

Endocrine system

E. Laskowska